maanantai 12. elokuuta 2013

"Into My Arms"?




Olen ”Teuvo, maanteiden kuningas” (Leevi and the Leavings) ja asun Kaustisella Varilan kylässä. Ajoin setäni autolla varsin kovaa vauhtia ja törmäsin kylän tiukimmassa mutkassa sähkökaappiin. Setää harmitti. Auto oli ”V-8 Ford” (Honey B & the T-Bones) vuodelta 1968. Se kyllä romuttui, mutta minä selvisin taas.  Äti aina sanookin, että Teuvo se on sellainen ”Auringon lapsonen” (Tuomari Nurmio & Kongontien Orkesteri). Kuljen raskain askelin ja edessäni on ”Hiljainen Kylätie” (Darya Pakarinen & Månskensorkester). Kulkuni on tukalaa, ei niinkään rikkomani auton tai sedän harmituksen vuoksi, vaan siksi, että söin hetkeä aikaisemmin ison ”T-Bone” (Neil Young & Crazy Horse) pihvin. Nojaudun hetkiseksi paksuun männynrunkoon. Siihen on kulmikkaasti kaiverrettu ”Who Cares” (Huey Lewis and the News) ja ikään kuin vastauksena: ”Someone” (Duke Robillard and the Pleasure Kings). Kohautan hartioitani, hymähdän ja jatkan matkaa. Ohitan kaverini ”Jammin(g)” (Bob Marley & the Wailers) talon avoimen portin. Sitten käännynkin kannoillani ja päätän poiketa kylään. Yksi tyttö nimittäin kohteli minua katalasti viime viikonlopun tansseissa ja haluan jutella siitä. ”Mä en ole koira” (Raimo Raivo & Pakkopaita) enkä halua, että minua kohdellaan sellaisena. Tyttö aivan selvästi keimaili minulle, mutta sanoikin, että hänellä on jo sulho. Ehkä tyttö ei voinut vastustaa, sillä näytin lavalla ”Parhaat puoleni” (J. Karjalainen ja Mustat Lasit). Ajattelin myös selvittää, mikä tytön nimi on. Jammin(g) isä on on syntynyt ulkomailla, eikä tyttökään ihan suomalaiselta näyttänyt. Tämä on kuitenkin aika pieni paikka. "En pelkää" (Jukka Poika & Jenkkarenkka), vaan avaan oven porstuaan ja huutelen. Sitten oivallan, ettei autokaan ole pihassa; ei täällä ketään ole. Jatkan matkaani huoltikselle. Juuri kun olen kääntymässä tieltä huoltamon pihalle baarin ovi heilahtaa ja ulos kurkistaa Jammin(g) iloinen naama. Samalla kuulen, miten kaverini katsoo vasemmalle ja huutaa ”Mary Lou” (Timothy Nelson & the Infidels). Tyttö juoksee Jammin(g) syliin vilkaisten viehkosti suuntaani. Käännyn pois ja ajattelen ”Let me up (I’ve had enough)” (Tom Petty & the Heartbreakers)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti